مشاوره تخصصی کشاورزی آقا مهندس | خرید اینترنتی بذر

بذر گوجه پی اس 6515 (PS6515 F1)

نمره کاربران:

(دیدگاه 2 کاربر)
2 دیدگاه

نمره فنی آقامهندس:

5.1/10
5.1 از 10

1،900،000 تومان

بذر گوجه پی اس 6515 (PS6515 F1)” قالبی گرد و سایز میوه نسبتا درشت دارد. 95 روز بعد از کاشت نشا بار می‌دهد و دارای مقاومت نسبی به بیمارگرهای قارچی برگی است. بیشتر برای کشت پسکار مناطق جنوبی و کشت بهاره در مناطقی که دوره برداشت طولانی دارند توصیه می‌شود؛ همچنین به دلیل گوشتی بود می‌توان به مصارف صنعتی و کارخانه ای کشت شود.

اشتراک‌گذاری:

مشخصات بذر گوجه پی اس 6515 (PS6515 F1)

توضیحات تکمیلی

نوع کشت

شکل و تیپ میوه

وزن متوسط میوه

180 تا 200 گرم

میزان سفتی میوه

متوسط

میزان برداشت با کاسبرگ

تا 30 درصد

نوع مصرف

دومنظوره (تازه خوری و صنعتی)

دوره رسیدگی

پوشش برگی و حجم بوته

خوب

مقاومت ها و تحمل ها

پژمردگی فوزاریومی Fol, پژمردگی ورتیسلیومی (Vd)

شرکت تولید کننده / وارد کننده

سمینیس/ فلات ایران

بسته بندی

قوطی 5000 عددی

معرفی و توضیح

خرید و استعلام قیمت بذر گوجه پی اس 6515

یکی دیگر از ارقام پربار گوجه فرنگی “بذر گوجه پی اس 6515” یا همان رقم 6515 است. از مهم‌ترین دغدغه کشاورزان خرید بذر اصل است. شما می‌توانید این رقم اصل را از سایت آقا مهندس به همراه ضمانتنامه اصالت بذر خریداری نمایید. قیمت بذر گوجه 6515 با توجه به تاریخ بسته بندی و قیمت دلار متفاومت می‌باشد. شما می‌توانید بذر مورد نیاز خود را بدون نیاز به حضور در محل و پرداخت آنلاین انجام دهید.

توضیحات فنی رقم گوجه پی اس 6515

بذر گوجه پی اس 6515 یک رقم با کیفیت فنی و نمره فنی متوسط به شمار می‌آید. با این حال شما باید توجه داشته باشید، ارقامی که نمره فنی ضعیفی می‌گیرند، باید در شرایط خاص انتخاب کنید. زیرا نیاز به شرایط نگهداری خاصی دارند. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بذر را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • مشکل آفتاب سوختگی در این رقم، تا حدودی وجود دارد.
  • رقم گوجه 6515 یک رقم هیبرید با دوره رسیدگی متوسط (95 روزه) است. است.
  • مناسب کشت پسکار مناطق جنوبی و همچنین کشت بهاره و مناطقی که دوره برداشت طولانی دارند می‌باشد.

بنابراین رقم 6515 یک رقم گرد و درشت سایز است. این رقم میان رس بوده که پتانسیل باردهی نسبتا خوبی دارد میوه ای به وزن 180 تا 200 گرم تولید می‌کند. بذر گوجه 6515 حجم بوته متوسطی دارد و در شرایطی که رسیدگی به درستی انجام نشود، احتمال آفتاب سوختگی میوه آن بالا می‌رود.

جهت بازدید از سایر بذرهای گوجه فرنگی کلیک کنید.

مقاومت و تحمل رقم گوجه پی اس 6515

خوب است بدانید که این رقم مقاومت نسبتا خوبی به بیمارگرهای قارچی برگی دارد. این بذر حساسیت خاصی برای بذر گوجه 6515 گزارش نشده است. اما این بذر به ویروس عامل سرجمک مقاومتی ندارد.

نقد و بررسی رقم گوجه پی اس 6515

رقم 6515 جزو ارقام هیبرید نسبتا پربار شرکت سمینیس است. ولی مانند 8320 پرطرفدار نیست یکی از دلایل این امر این است که غالب کشاورزان کشت ارقام غیر مقاوم به ویروس را یک ریسک می‌دانند، همچنین سایز میوه این رقم بزرگ است. تعداد نشا این رقم در هکتار بیشتر از ارقامی مانند 8320 می‌باشد. حجم بوته رقم 6515 کمتر از 8320 و متین و برابر با بذر گوجه فرنگی بریویو است. با توجه به حجم بوته متوسط تا ضعیف و سایز میوه نسبتا درشت این رقم، جهت گرفتن حداکثر باردهی و کیفیت حداکثر میوه لازم است.

یکی از دلایل حذف این رقم هم نداشتن مقاومت به ویروس است. بنابراین مناطقی که آلوده به ویروس نباشد و کشت با هدف مصارف صنعتی و کارخانه‌ای صورت بگیرد، انتخاب خوبی است چرا که پربار است و سایز میوه بزرگ است. این واریته در شرایط معتدل حدود 95 روز بعد از انتقال نشا بار می‌دهد. البته در مناطق با تنش‌های مدام ممکن است تا حدود 100 روز این دوره به طول بیانجامد.

مشاوره کشت و خرید بذر گوجه پی اس 6515

شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان خرید بذر گوجه پی اس 6515 و دریافت پاسخ برای سوالات خود در زمینه فنی با کارشناسان ما تماس بگیرید. آن‌ها شما را با توجه به عرض جغرافیایی منطقه، شرایط اقتصادی موجود راهنمایی می‌کنند تا بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید.

بازدید از بیماری‌ها و آفات بذر گوجه فرنگی

نمره فنی

کیفیت میوه: 5
پوشش برگی: 4.5
مقاومت و تحمل: 5
زمان رسیدگی: 5
باردهی: 6
5.1

نمره فنی برای اولین بار توسط تیم تخصصی آقامهندس و بر اساس پنج معیار کیفیت میوه، پوشش برگی، مقاومت و تحمل، زمان رسیدگی و باردهی تهیه شده است.

پرسش و پاسخ

2 دیدگاه برای بذر گوجه پی اس 6515 (PS6515 F1)

  1. لارستانی

    سلام
    میگم ما 4592 توی بندر و لار کشت کردیم خیلی خوب بود ولی ندیدم اینو کسی کشت کنه
    اینم بندر جواب میده؟ الان 8320 دیگه جواب نمیده

    • پشتیبان سایت

      سلام و درود
      6515 را ما بیشتر برای مناطق شمالی و کشت های کارخونه ای توصیه میکنیم. برای کشت بندر بهتره ارقام بلوکی مثل برنتا را کشت کنید. ضمن اینکه 6515 به ویروس مقاوم نیست. بنابراین این واریته برای کشت کارخانه ای مناطق شمالی مناسب تره.

  2. مهدی

    سلام ما این رقم را در آذربایجان شرقی می خوایم بکاریم بنظرتون ۸۳۲۰ خوبه با توجه به آب و هوای ما یا رقم ۶۵۱۵

    • tahmasebi

      درود بر شما
      قطعا بذر گوجه 8320 بهتر است. هم ماندگاری بهتری دارد و هم کیفیت میوه بهتری دارد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *