مشاوره تخصصی کشاورزی آقا مهندس | خرید اینترنتی بذر

بذر گوجه الیسا (ELISA f1)

نمره کاربران:

(دیدگاه 2 کاربر)
2 دیدگاه

نمره فنی آقامهندس:

6.6/10
6.6 از 10

12،000،000 تومان

بذر گوجه الیسا (Elisa F1)” میوه ای با قالب تخم مرغی و سایز نسبتا درشت بوده که 85 روز پس از کاشت نشا بار می‌دهد. این رقم مقاومت نسبتا خوبی به ویروس عامل سرجمک داشته و  جزو ارقام غالب برای تخم مرغی کاران جنوب، به ویژه میناب می باشد.

اشتراک‌گذاری:

مشخصات بذر گوجه الیسا (ELISA f1)

توضیحات تکمیلی

نوع کشت

شکل و تیپ میوه

وزن متوسط میوه

140 تا 160 گرم

میزان سفتی میوه

بسیار خوب

میزان برداشت با کاسبرگ

تا 40 درصد

نوع مصرف

تازه خوری

دوره رسیدگی

پوشش برگی و حجم بوته

بسیار خوب

مقاومت ها و تحمل ها

پژمردگی ورتیسلیومی (Vd), لکه باکتریایی (Pst), نماتد مولد گره ریشه (Mj), ویروس پژمردگی لکه ای گوجه فرنگی (TSWV), ویروس عامل سرجمک (TYLCV), ویروس عامل موزاییک گوجه (TOMV)

شرکت تولید کننده / وارد کننده

هایزر/ گل سم گرگان

بسته بندی

قوطی 5000 عددی

معرفی و توضیح

خرید و استعلام قیمت بذر گوجه الیسا

جهت خرید “بذر گوجه الیسا” که به نام متین الیسا هم شناخته می‌شود و قیمت آن بسته به تاریخ بسته بندی و تعداد خرید شما متفاوت می‌باشد، می‌توانید جهت استعلام دقیق قیمت و مشخص کردن نحوه خرید خود (حضوری، آنلاین، پرداخت در محل و یا خرید اقساطی) با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

توضیحات فنی گوجه رقم الیسا

بذر گوجه الیسا یکی از محبوب ترین ارقام کشور از شرکت هایزر می‌باشد که به عنوان یکی از برترین جایگزین‌ها برای ارقامی مانند متین معرفی می‌شود. در زیر مشخصات فنی رقم گوجه الیسا را بررسی می‌کنیم:

  • رقم گوجه الیسا عملکرد و باردهی بالایی دارد.
  • الیسا رقمی با تیپ میوه تخم مرغی است که با دمگل برداشت می‌شود.
  • این رقم مناسب کشت در فضای باز با دوره رسیدگی متوسط (میان رس) می‌باشد.
  • دارای بوته ای قوی با حجم شاخ و برگ مناسب و پوشش بسیار خوب بر روی میوه‌ها می‌باشد.
  • واریته الیسا از ماندگاری بالا پس از برداشت برخوردار می‌باشد و مناسب حمل و نقل طولانی است.

بنابراین الیسا رقم تخم مرغی و نسبتا درشت سایز است که غالب میوه‌های آن با دمگل برداشت می‌شود. میوه بازار پسند و با کیفیتی به وزن متوسط 140 تا 160 گرم دارد. حجم بوته خوب و پتانسیل باردهی آن از دیگر ویژگی‌های جالب توجه این رقم به شمار می‌رود.

مقاومت ها و تحمل های رقم گوجه الیسا

لازم به ذکر است که بذر گوجه الیسا دارای مقاومت نسبی به بیماری‌های پژمردگی ورتیسلیومی (Vd)، لکه باکتریایی (Pst)، ویروس موزائیک گوجه فرنگی (ToMV)، ویروس پژمردگی لکه ای گوجه فرنگی (TSWV)، ویروس پیچیدگی برگ زرد گوجه فرنگی (TYLCV) و نماتد مولد گره ریشه (Mj) است.

نقد و بررسی رقم گوجه الیسا

برترین ویژگی بذر گوجه الیسا کیفیت میوه آن است. میوه ای تخم مرغی درشت که با دمگل برداشت می‌شود. در واقع رقم تخم مرغی درشت سایز قابل برداشت با دمگل که سفتی میوه الیسا را داشته باشد بسیار کم است. الیسا در مناطقی مانند قزوین رقم پرباری به شمار می‌رود، اما در مناطق جنوبی برعکس جزو رقم‌های کم بار است.

جهت بازدید از سایر بذرهای گوجه فرنگی کلیک کنید.

بزرگترین مشکل این رقم هم مقاومت‌های آن است. علیرغم اینکه مقاومت‌های متفاوتی برای الیسا در کاتالوگ این محصول ذکر شده است، اما الیسا رقمی حساس به بوته میری فوزاریومی و بیماری‌های برگی مانند لکه موجی و بلایت دیررس است. از طرف دیگر بروز مقاومت به ویروس در این رقم تا حدود زیادی وابسته به بنیه بوته آن است! در صورتی که بوته این رقم ضعیف باشد احتمال آلودگی به ویروس در این رقم بالاست.

مشاوره کشت و خرید بذر الیسا

توضیحات کامل رقم الیسا در بالا آورده شده است. اما شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان خرید بذر الیسا و یا هرگونه سوالی در ارتباط با نحوه کاشت و افزایش عملکرد با کارشناسان فنی مجموعه تماس بگیرید. بدیهی ست در کنار داشتن یک متخصص با علم و تجربه کافی که قبلا رفتار این رقم را در شرایط مختلف و در مناطق متفاوت مشاهده کرده باشد، به نفع خود شما است.

بازدید از بیماری‌ها و آفات بذر گوجه فرنگی

نمره فنی

کیفیت میوه: 7.5
پوشش برگی: 5.5
مقاومت و تحمل: 7
زمان رسیدگی: 5
باردهی: 8
6.6

نمره فنی برای اولین بار توسط تیم تخصصی آقامهندس و بر اساس پنج معیار کیفیت میوه، پوشش برگی، مقاومت و تحمل، زمان رسیدگی و باردهی تهیه شده است.

پرسش و پاسخ

2 دیدگاه برای بذر گوجه الیسا (ELISA f1)

  1. mohammad

    به نظرم پربارترین بذر گوجه فرنگی فضای باز همین بذر گوجه الیسا هست . من به عنوان کشاورزی که ده ساله کارم کاشت گوجه است الیسا رو بهتون پیشنهاد میکنم.

  2. علی یار

    توضیحات خوبی و مفیدی بود، ممنون

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *